فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

همانطور که می دانید PDF یکی از محبوبترین فرمت های ذخیره سازی مستندات ، کتاب ها و مقالات الکترونیکی است و مزیتی که آن را نسبت به بقیه فرمت های مشابه متمایز می کند این است که از حجم کمتری برخوردار است و هنگام انتقال آن به کامپیوتر دیگر و هر دستگاه دیجیتالی ، با مشکل به هم ریختگی و بی نظمی نوشته ها رو به رو نمی شوید. از این رو بر آن شدیم تا فایلهای مهم و اساسی روزمره برای هر قشر از جامعه روشنفکران و دانشجویان و دانش آموزان فایلهایی رو تهیه کنیم که هم بتوانید در هر دستگاه دیجیتالی بخوانید و هم بتوانید پرینت بگیرید از فایلهای که به فرمت PDF هستند موفق و پیروز شاد و سربلند باشید. در پناه حق علی یارتان با نظرات و پیشنهادات خودتان ما را در جهت بهتر کردن اهداف خود یاری کنین به بهترین پیشنهاد جایزه ویژه از سایت تعلق می گیرد. جهت پیشنهاد به قسمت ارتباط با ما یا ربات ما مراجعه کنید. @chatonlineparsaonline_bot مژده به دوستان عزیز سایت پارسا آنلاین شاپ به ازای دو کتاب می توانید 1 کتاب رایگان از سایت دریافت نمایید به ازای هر دو بار خرید ، به ربات تلگرامی ما مراجعه فرمایید. دوستانی که گوشی ایفون دارند می تواند بعد خرید درخواست کنند فایلها به ایمیل شان یا به تلگرامشان فرستاده شود فایلهای صوتی و کتاب های پی دی اف بلامانع می باشد. قابل توجه دوستان اسمارت فون اندرویدی و اسمارت فون ایفون کلیه فایلها بعد خرید با فرمت زیپ می باشند باید با برنامه زیپ استخراج شوند تا قابل استفاده شوند از انجایی که برای اسمارت ایفون به سختی انجام پذیراست این دو اپلیکشین معرفی می گردد. با نصب برنامه zip viewer یا zip archiver در ایفون می توانین فایلهای زیپ رو استخراج کنین

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه محصولاتی از سایت مورد نظر ما مورد پسند شماست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 477
  • بازدید دیروز : 445
  • بازدید کل : 4046276

کتاب صوتی کوروش بزرگ


کتاب صوتی کوروش بزرگ

کتاب صوتی کوروش بزرگ
#بنیادگذار_امپراتوری_هخامنشی
#ژرژ_اسرائیل
#ژرار_ایسرائل
#مرتضی_ثاقب_فر
#تایماز_رضوانی
#تاریخی
کتاب صوتی "کوروش بزرگ" بنیاد گذار امپراتوری هخامنشی نوشته ژرار ایسرائل ( 1928)، تاریخ‌نگار فرانسوی است. بی‌شک می‌توان کوروش را جذاب‌ترین قهرمان دوران باستان نامید،نخستین شاه هخامنشی که قریب به سی سال، در فاصله بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. تاریخ زندگی کوروش مبتنی بر تفسیر سنت‌های گوناگون و فراوان است و تاریخ‌نگاران حال فرق نمی‌کند این تاریخ‌نگار هرودوت یونانی باشد یا گزنفون، کتزیاس، استرابون یا گاهی به‌ناگزیر افسانه‌ها و عجایب را منبعی اصیل برای بازسازی تاریخ
دانسته اند.

 

توضیحات کتاب صوتی

 

 

کتاب صوتی «کوروش بزرگ» توسط تاریخ‌نگار فرانسوی؛ «ژرار ایسرائل» نگاشته شده است. همان طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، نویسنده در کتاب مذکور به تحلیل و بازشناسی زندگی محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین پادشاه دوران باستان؛ کوروش می‌پردازد.

قابل‌ذکر است که نویسنده در کتاب صوتی کوروش بزرگ علاوه بر اینکه به زندگی و نقش کوروش در دوران باستان می‌پردازد، به تاریخ مصر فراعنه، امپراتوری لیدی، امپراتوری عاشور و پادشاهی بابل نیز پرداخته و از این جهت که در آن زمان در قلمرو پادشاهی هخامنشی قرار داشته‌اند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بدون شک خواندن و شنیدن سرگذشت و تاثیراتی پادشاهان دیرین می‌تواند برای هر فردی جالب و خواندنی باشد. کتاب صوتی کوروش بزرگ از جمله کتاب‌های تاریخی به شمار می‌رود که به وضوح و بدون هیچ جانب‌داری به توصیف برهه‌ای از تاریخ ایران پرداخته است؛ بنابراین اگر شما نیز از علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی هستید، کتاب صوتی کوروش بزرگ را از دست ندهید.

محتوای کتاب صوتی کوروش بزرگ:

نویسنده برای نگارش کتاب صوتی کوروش بزرگ از منابع مختلفی استفاده کرده است و با بهره‌مندی از این منابع به دنبال بازسازی و بازشناسی زندگی یک شخصیت مهم تاریخی است. این کتاب از شش فصل مجزا شامل شاهان نینوا - شاهان بابل، قاطر پارسی، در برابر سوداگر خدایان، و بابل درهای خود را به روی او گشود، کسی که تختش بر آسمان است و شاه وآیینه خداوند تشکیل شده است.

ژرار ایسرائل؛ نویسنده کتاب صوتی کوروش بزرگ، تمرکز خود را بر روی سه محور اصلی زیر قرار داده است.

(۱) حکومت شاهان آشور و بابل
(۲) به قدرت رسیدن کوروش
(۳) حمله اسکندر مقدونی و ملاقات وی با سنگ‌نبشته‌

بخش‌هایی از کتاب صوتی کوروش بزرگ:

«این‌ کتاب‌ به‌ زندگی‌ کوروش‌، رهایی‌بخش‌ ملت‌ها، می‌پردازد و در این‌ میان‌ علاوه‌ بر تاریخ‌ پارس‌ به‌ تاریخ‌ امپراتوری‌ آشور، مصر فراعنه‌ و پادشاهی‌ بابل‌ به‌‌مثابه‌ همسایه‌های‌ پارس‌ و کشورهایی‌ که‌ بعدا در قلمرو شاهنشاهی‌ هخامنشی‌ قرار گرفتند، نقشی‌ ویژه‌ می‌بخشد».

«به نام خدای عاشور، شهر نینوا؛ پایتخت مغرور امپراتوری عاشور عظمت خود را بر کرانه‌های سیمین فام دجله گسترده بود و مقر قدرتی سرکوب‌گر محسوب می‌شد و شهر بابل واقع در ساحل فرات؛ قلب تمدن درخشانی بود با تمام آتش‌ها، برج‌های سر به فلک کشیده، معابد، کاخ‌ها، باغ‌ها و همهمه زندگی مردمانی که در حسرت عظمت گذشته در آن گرد آمده بودند.
شهری دیگری نیز به نام اورشلیم وجود داشت که بر قله‌های یهودیه جا گرفته بود. منزل‌گاه خداوند یکتا بود که قومی ویژه به آن ایمان داشتند. از پیامبر مآبی‌ها و پیشگویی‌های عجیب تغذیه می‌کردند و در میان ملل مشرق زمین یک استثنا محسوب می‌شدند، چه امپراتوری شگفتی بود عاشور.
در قرن هفتم قبل از میلاد مرزهای آن از سواحل مدیترانه تا خلیج‌فارس گسترده بود، بخشی از بیابان عربستان را در اختیار داشت، به مصر فراعنه رسیده بود، قله‌های ارمنستان را لمس می‌کرد، به کرانه‌های دریایی که امروزه خزر می‌گویند نزدیک شده بود و سرحدات راه‌های مرکز آسیا و فلات ایران را قطع می‌کرد.
درون این سرزمین پهناور در ساحل فرات شهر بابل قرار داشت که درعین‌حال روح و قلب امپراتوری سابق محسوب می‌شد. این شهر در آن زمان مطیع و اسیر بود ولی پرتوهای معنوی غروری سرکش پیوسته از آن ارسال می‌شد».

آشنایی با کوروش کبیر:

کوروش بزرگ به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین پادشاهان ایرانی به شمار می‌رود. وی به عنوان اولین پادشاه هخامنشی چیزی بالغ بر 30 سال در ایران حکمرانی نموده است.

به گفته بسیاری از نویسندگان و مورخان، کوروش حاصل ازدواج دو شخصیت بزرگ تاریخ یعنی کمبوجیه اول و ماندانا دختر آستیاگ است. در خصوص تولد و زاده شدن کوروش کبیر افسانه‌های فراوانی وجود دارد. البته قابل‌ذکر است که برخی از مورخان نیز معتقدند که ماندانا مادر کوروش نیست و در واقع این امر را ناشی از دلایل سیاسی می‌دانند.

جایگاه و ارزش کوروش در نظر ایرانیان همچون جایگاه موسی برای بنی‌اسرائیل است. نکته قابل‌توجهی که در خصوص کوروش کبیر وجود دارد، شباهت عجیب نحوه پرورش او مانند حضرت موسی است، به طوریکه می‌توان بازتاب آن را در متون اساطیری نیز مشاهده نمود.

از نگاه بسیاری از مورخان، کوروش بزرگ نه تنها هدایتگر و بنیان‌گذار یک امپراتوری بزرگ بود، بلکه تمدن و فرهنگ شهری را نیز در آن زمان بنیان نهاد. همچنین قابل‌ذکر است که پادشاهی هخامنشیان به عنوان بزرگ‌ترین امپراتوری جهان هم از نظر گستردگی و هم از نظر جمعیت به شمار می‌رود، زیرا از میان 112 میلیون جمعیت جهان در آن زمان چیزی حدود 49 میلیون نفر در این سرزمین می‌زیسته‌اند.

کوروش در طول عمر خود تنها یک همسر به نام کاساندان اختیار نمود و از این ازدواج صاحب دو پسر به نام‌های کمبوجیه و بردیا شد. کوروش پیش از مرگش امور مملکت را به کمبوجیه سپرد و او را به عنوان جانشین خود تعیین نمود.

یکی از با ارزش‌ترین اسنادی که از زمان حکومت کوروش بر جای مانده یک استوانه‌ی ساخته شده از خاک رس است که در حال حاضر در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود. قابل‌ذکر است که سازمان ملل متحد این استوانه را در سال 1971 میلادی به چندین زبان ترجمه و منتشر نمود.

کوروش در این استوانه به معرفی کوتاهی در خصوص خود و دودمانش می‌پردازد، سپس به این موضوع که تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای خود را با کمک مردوک به دست آورده، اشاره می‌کند. همچنین وی نحوه فراهم نمودن آرامش و صلح را برای مردم بابل بازگو می‌کند و در ادامه می‌گوید که پیکر تمام کسانی که نبونعید از نیایشگاه‌های اصلی‌شان برداشته، بار دیگر به جایگاه‌های اصلی‌شان بازگردانده است.
همچنین کوروش در این استوانه به نحوه بازسازی این نیایشگاه‌ها پرداخته و در نهایت بازگو می‌کند که چگونه اسیران به میهن‌هایشان بازگردانده است.

اسناد و مدارک موجود حاکی از آن است که کوروش در سال 530 پیش از میلاد درگذشته است، در حال حاضر آرامگاه او در جنوب غربی کاخ‌های پاسارگاد قرار گرفته است. قابل‌ذکر است که آرامگاه او در زمان هخامنشیان به عنوان مکانی مقدس شناخته می‌شد.

 

 

 

 


مبلغ واقعی 52,500 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 49,875 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1136

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

ارسال ایمیل در صورت خرید قبلی supportpurchase@parsaonline-shop.ir

خرید کتاب و نرم افزار اینترنتی موبایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما