فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

همانطور که می دانید PDF یکی از محبوبترین فرمت های ذخیره سازی مستندات ، کتاب ها و مقالات الکترونیکی است و مزیتی که آن را نسبت به بقیه فرمت های مشابه متمایز می کند این است که از حجم کمتری برخوردار است و هنگام انتقال آن به کامپیوتر دیگر و هر دستگاه دیجیتالی ، با مشکل به هم ریختگی و بی نظمی نوشته ها رو به رو نمی شوید. از این رو بر آن شدیم تا فایلهای مهم و اساسی روزمره برای هر قشر از جامعه روشنفکران و دانشجویان و دانش آموزان فایلهایی رو تهیه کنیم که هم بتوانید در هر دستگاه دیجیتالی بخوانید و هم بتوانید پرینت بگیرید از فایلهای که به فرمت PDF هستند موفق و پیروز شاد و سربلند باشید. در پناه حق علی یارتان با نظرات و پیشنهادات خودتان ما را در جهت بهتر کردن اهداف خود یاری کنین به بهترین پیشنهاد جایزه ویژه از سایت تعلق می گیرد. جهت پیشنهاد به قسمت ارتباط با ما یا ربات ما مراجعه کنید. @chatonlineparsaonline_bot مژده به دوستان عزیز سایت پارسا آنلاین شاپ به ازای دو کتاب می توانید 1 کتاب رایگان از سایت دریافت نمایید به ازای هر دو بار خرید ، به ربات تلگرامی ما مراجعه فرمایید. دوستانی که گوشی ایفون دارند می تواند بعد خرید درخواست کنند فایلها به ایمیل شان یا به تلگرامشان فرستاده شود فایلهای صوتی و کتاب های پی دی اف بلامانع می باشد. قابل توجه دوستان اسمارت فون اندرویدی و اسمارت فون ایفون کلیه فایلها بعد خرید با فرمت زیپ می باشند باید با برنامه زیپ استخراج شوند تا قابل استفاده شوند از انجایی که برای اسمارت ایفون به سختی انجام پذیراست این دو اپلیکشین معرفی می گردد. با نصب برنامه zip viewer یا zip archiver در ایفون می توانین فایلهای زیپ رو استخراج کنین

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه محصولاتی از سایت مورد نظر ما مورد پسند شماست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 622
  • بازدید دیروز : 445
  • بازدید کل : 4046421

کتاب صوتی قدرت هوش اجتماعی


کتاب صوتی قدرت هوش اجتماعی

 
آيا دل تان می خواهد در شرايط اجتماعی احساس راحتی کنيد؟ به راحتی دوست پیدا کنید و روابط ماندگار برقرار کنید؟ با پرورش قدرت هوش اجتماعی در خودتان، قادر خواهيد بود کسانی را که با آنها آشنا می شويد درک و تحسين کنيد.بفهميد چه چيز به آنها انگيزه می دهد، نيازهای شخص شان چيست، چه طور می شود به آنها احساس آسايش داد و چه طور می توانيد کاری کنيد که از آشنايی با شما خوشحال باشند.اين کتاب دانش گران قيمت راه يابی به دل ديگران را به شما ياد خواهد داد.
 
فهرست مطالب کتاب:
بخش اول: هوش اجتماعی يعنی چه و چرا مهم است؟
بخش دوم: پيش بينی رفتار ديگران، حرکات بدن و مهارت يافتن در آن
بخش سوم: هنر گوش کردن يا شنونده بودن
بخش چهارم: برقراری ارتباط
بخش پنجم: چه طور در ميان جمع بدرخشيم
بخش ششم: طرز برخورد با نگرش
بخش هفتم: تعامل، چه طور دوست پيدا کنيم و بر ديگران تاثير بگذاريم
بخش هشتم: بخشش های اجتماعی، يا چه کاری را چه وقت انجام دهيم
بخش نهم: علائم موفقيت اجتماعی
بخش دهم: قدرت ده
 
 
قدرت هوش اجتماعی نویسنده: تونی بوزان
من كیستم؟ كلید هوش اجتماعی در این است كه بتوانید با بقیه ارتباط مثبت برقرار كنید، آنها بتوانند در كنار شما احساس آرامش كنند، از این كه در كنار شما هستند احساس خوشحالی كنند و آنها هم بتوانند با دیگران ارتباط برقرار كنند.اینها نكات خودشناسی هستند.اگر شما با خودتان در آرامش هستید، اعتماد به نفس هم دارید،پس ارزش‌ها و معیارهای خودتان را می‌شناسید.اگر چنین باشید، این كیفیت از شما تراوش می كند و به وسیله حركات بدن روی اطرافیان‌تان اثر مثبت می‌گذارد.
 
شما كیستید؟
حالا كه شما می‌دانید حركات بدن در واقع منعكس‌كننده افكار و احساسات شماست، اگر بتوانید افراد را از روی حركات بدنی‌شان بشناسید و بفهمید چه وقت ناراحت، خسته، سرحال، غمگین، یا نگران هستند، هوش اجتماعی‌تان چندین برابر افزایش یافته است.
 
راز هوش اجتماعی، لبخند
یك رمز بسیار ساده در هوش اجتماعی وجود دارد، به مردم لبخند بزنید.
لبخند انسان، منعکس کننده گرما، اعتماد، رفتار مثبت و خوشحالی است همچنین باعث می شود که دیگران هم جذب شما شوند.
كسی كه چهره خندان ندارد، نباید كسب و كار راه بیندازد. "ضرب‌المثل چینی"

یک لبخند ساده بهترین راه پیدا کردن دوست و تحت تاثیر قرار دادن مردم است.یکی از اولین چیزهایی که باعث جذب مردم به سوی ما می شود، لبخندی است که بر لب داریم.وقتی ما لبخند را می بینیم، مغزمان هم واکنش نشان می دهد و به عضلات مخصوص لبخند فرمان می دهد و ما لبخند آنها را جواب می دهیم.

حرکات بدنتان با کلماتتان هماهنگ باشد
وقتی در حال توضیح نکته ای هستید، سعی کنید بدنتان مثل یک آلت موسیقی با حرفهایتان هماهنگی داشته باشد.سعی کنید صدایتان هماهنگ با آن نکته ای باشد که مشغول توضیح دادنش هستید و با حرکات دست مانند یک مجسمه ساز، نکات یا صحنه ها را تعریف کنید.
 
خودتان را در آینه نگاه کنید
قبل از هر ملاقات، خودتان را در یک آینه ی تمام قد نگاه کنید. به جای یک نگاه سطحی، فکر کنید شما مدیر تدارک لباس، یا تهیه کننده فیلم هستید و باید لباس همه ی افراد را بررسی کنید و آنها را با صحنه های مناسب فیلم هماهنگ کنید.حالا این کار را به جای اینکه در مورد هنرپیشه ها انجام دهید، در مورد خودتان بکنید.زیرا شکل و نوع لباس باعث ایجاد آرامش و اعتماد به نفس می شود.

تقویت کننده های اجتماعی برای مغز
نکات زیر را تکرار کنید:
اول: من در حال بهبود حرکات بدنی هماهنگ و عالی برای بدن خودم هستم.

دوم: کلمات و حرکات بدنی من بسیار هماهنگ اند.
سوم: در هر فرصتی لبخند می زنم.
ما هم برای كسانی كه برای ما جالب‌اند، جالب هستیم. "پابلیلیوس سایروس"
 
چند عادت بد در شنونده بودن
در شنونده بودن ده عادت بد وجود دارد، که می تواند به توان شنونده بودن و هوش اجتماعی شما لطمه بزند.این ها عبارتند از :
.1
تظاهر به گوش کردن ،در حالی که گوش نمی کنید.
.2
در حین گوش کردن کارهای جانبی انجام دهید.
.3
نشان دهید که موضوع صحبت جالب نیست.
.4
نشان دهید که گوینده طرز بیان جالبی ندارد.
.5
با گوینده بیش از حد بحث کنید، طوری که موضوع اصلی صحبت گم شود.
.6
بیش از حد هیجان نشان دهید.
.7
بیشتر روی موضوعات جانبی تکیه کنید ،تا اصل موضوع.
.8
با موضوع یک بعدی برخورد کنید.
.9
فقط به اصل موضوع بپردازید.
10
.مسائل مشکل و پیچیده را نادیده بگیرید.
 
شنونده فعال
در یک مکالمه مؤثر،شنونده بودن یک کار منفعل ،یا بی احساس و خنثی نیست، بلکه بخش حساس و فعال ماجراست.
به حكم خوش زبانی ، هیچ نگفتم. "رابرت بِنچْلی"

اگر بتوانیم حین گوش کردن به سخن گوینده، به حرکات بدنی او هم دقت کنیم، به مراتب محتوای دقیق تری از حرف های او دستگیرمان می شود.

کسرِ دو به یک
به خاطر بسپارید که شما دو گوش دارید و یک دهان. پس اگر به یک مراسم اجتماعی دعوت شدید، سعی کنید دو برابر حرف زدن، بشنوید. مطمئن باشید که هوش اجتماعی شما افزایش پیدا خواهد کرد. یک ضرب المثل قدیمی هم می گوید: "عاقل بیشتر گوش می دهد و کمتر حرف می زند."
 
نگاه کردن کار را درست می کند
برقراری ارتباط از طریق نگاه بسیار با ارزش است.در واقع نشان دهنده ی اهمیتی است که شما برای مخاطب تان قائلید.اما متأسفانه اکثر افراد به این اصل توجه نمی کنند. البته بدانید که منظور از برقراری ارتباط با نگاه ،این نیست که تمام مدت مستقیماً در چشمان طرف تان نگاه کنید و یک لحظه هم چشم از نگاه یا صورتش بر ندارید.خیلی ها از این کار خوش شان نمی آید.البته در بعضی از موقعیت ها هم باید مستقیماً در چشمان طرف مقابل نگاه کنید. البته بستگی به شرایط و مسائل دیگر هم دارد .به طور عادی وقتی کسی با شما صحبت می کند، مناسب است که هر چند ثانیه یک بار نگاه گرمی به او کنید و نشان دهید که چیزی که او درباره اش صحبت می کند، برایتان جالب است.
 
نقاشی فکر، در حال گوش کردن
خیلی ها حین گوش کردن به مطالب یک سمینار یا گوینده ،یا حتی هنگام حرف زدن با تلفن، روی کاغذ طرح های کوچکی با مداد نقاشی می کنند. بر خلاف تصور بعضی ها، این عمل تمرکز شما را حین گوش کردن بالا می برد.نقاشی فکر هم، در واقع چیزی مثل همین نقاشی های کوچک روی کاغذ است، که باعث می شود مغز مطالب را به مراتب ساده تر به یاد بیاورید، تا این که طبق عادت صرفاً از آن مطالب یادداشت بردارید.فکر را به سادگی می شود نقاشی کرد.
 
از سرعت مغزتان استفاده کنید
مغز شما قادر است چهار تا ده برابر سرعت حرف زدن، فکر کند .یعنی هنگام گوش کردن فرصت زیادی دارید که از مغزتان استفاده های دیگری کنید. به حرکات بدنی و مفاهیم تلویحی حرف های گوینده توجه کنید، تجزیه و تحلیل کنید .فکر را نقاشی کنید .

در چنین شرایطی شما شنونده فعال خواهید بود و مردم مایل خواهند بود با چنین فردی معاشرت کنند.

به نکات برجسته ی حرف ها توجه کنید
خیلی هنگام گوش کردن فقط دنبال شنیدن اصل مطلب هستند و این باعث می شود که نتوانند از نکات جانبی مهم گفتگو استفاده کنند.اگر یک تصویر کلی از داستان گوینده را در فکرمان ترسیم کنید،مغزتان قضایا را راحت تر تحلیل می کند.

این کار باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و اصل مطلب را در بخشی از نقاشی فکرتان قرار دهید .به این ترتیب می توانید حرف های گوینده را به طور کامل درک کنید.
 
تقویت کننده های اجتماعی مغز
تمام قابلیت های شنونده بودن من در حال پیشرفت هستند.
با ذهنی باز گوش می دهم.
بیشتر مطالبی که می شنوم ،برایم جالب هستند.
 
اولین تأثیر به حساب می آید!
افرادی که از هوش اجتماعی خوبی برخوردارند، همیشه در اولین برخورد و آشنایی در مهمانیها و محافل، تأثیری گرم و مثبت روی دیگران می گذارند.

در اینجا مواردی را كه در ملاقات اول تأثیر مثبت روی افراد می‌گذارد، نام می‌بریم:
از حركات بدنی مثبت استفاده كنید.با اعتماد به نفس و پرانرژی بایستید.با مردم مطمئن و محكم دست بدهید و وقتی به دیگران معرفی می شوید در چشم آنها نگاه كنید.

وقتی با كسی صحبت می كنید ارتباط چشمی منظم با او برقرار كنید و نشان دهید كه برای شخص مقابل احترام قائلید و مطمئناً همین احترام را هم برای خودتان جلب خواهید كرد.
رفتارتان مثبت و با اعتماد به نفس باشد، حتی اگر دروناً چنین احساسی ندارد.وقتی در محیطی كه هستید مطمئن و آرام بودید، دیگران هم این آرامش را حس خواهند كرد و در نتیجه اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.
به لباس پوشیدن‌تان اهمیت بدهید.برای مصاحبه‌های شغلی همیشه منظم و تمیز بروید.می‌توانید در مورد ظاهرتان نظر اطرافیان را هم سؤال كنید.
 
آخرین تأثیر هم به حساب می آید!
برای مغز اصل آخرین بار هم، مثل اصل اولین بار وجود دارد و یکسان عمل می کنند.
یعنی شخص آخرین چیزی را که دیده بهتر از وقایع ما قبل آن به یاد می آورد.
 
خداحافظی با روحیه شاد
موقعیت های خداحافظی یا آخرین دیدار افراد با همدیگر بهتر است که با ساعات یا دقایق بسیار شاد برگزار شود.وقتی با لبخند و شادی و حرف های مثبت صحنۀ ملاقات را ترک می کنید، اثر بسیاری خوبی از خودتان بجا می گذارید که همیشه به یاد می ماند.به موازات آن، انرژی مادی و نیروی سلامتی هم برای خود و دوستان تان باقی می گذارید.
 
هنر گفتگو
هدف از گفتگو، برقرار کردن ارتباط با دیگران برای تبادل افکار یا اطلاعات است و نکتۀ مهم در برقراری این ارتباط ، این است که آنها احساس کنند مهم هستند و برای شما اهمیت دارند.

گفتگو انواع و اقسام دارد.از صحبت كردن دوستانه با مردم، تا گپ زدن با دوستان، صحبت‌های كوچك اجتماعی در محافل یا مجالس یا صحبت‌های مربوط به كار با رئیس‌تان.بعضی افراد در گفتگوهای رسمی بسیار خوب عمل می كنند، ولی اگر بخواهند چند كلمه مؤدبانه با چند نفر غریبه صحبت كنند، دچار مشكل می‌شوند.خلاف آن هم صادق است.بعضی ها با یك یا چند نفر براحتی دوستانه صحبت می‌كنند، ولی در مقابل جمع نمی‌توانند حرف بزنند.

راهنمایی‌های جالبی برای كمك به نوع و كیفیت صحبت كردن شما توضیح داده شده كه مفید، سودمند و با موازین هوش اجتماعی سازگار است.
 
سخنرانی كوتاه، جایزه بزرگ
در اتاق زنان بسیاری آمدند و رفتند و درباره میكل آنژ صحبت كردند. "تی.اس.الیوت"

معمولاً سخنرانی کوتاه در مراسم اجتماعی برای اکثر مردم سخت است .آنها نگرانند مبادا حرف شان جالب نباشد، از نظر مخاطبین کسالت آور باشند، یا صحبت شان در یک نکتۀ کور متوقف شود.مطالب زیر به برطرف شدن این نگرانی ها کمک می کند.
 
برنامه ریزی کنید و آگاه باشید
قسمت هنری و ورزشی روزنامه را بخوانید.معمولاً اطلاعات زیادی راجع به رویدادهای خبری یا ورزشی که در شهرتان یا دنیا اتفاق می افتد به شما می دهد.

چند داستان کوتاه آماده داشته باشید
بیان یک داستان کوتاه راه بسیار خوبی بری شروع گفتگوست.داستانهایی دربارۀ تعطیلات یا مسافرت معمولاً صحبت های جالبی هستند.بخصوص اگر کمی طنز هم به آن اضافه کنید، طنز نشان دهندۀ هوش اجتماعی است.
 
روان حرف بزنید
گفتگو بین دو نفر یا بیشتر را می توان به مسابقۀ دوی ماراتون تشبیه کرد.به این ترتیب که فردی کلمات را بر می دارد و با آنها تا جایی که می تواند می دود و وقتی قادر به ادامۀ دو نبود، آن را به فردی دیگر تحویل می دهد.او هم متقابلاً همین کار را انجام می دهد.
 
مكالمات مناسب
یکی از علائم افراد با هوش اجتماعی، قابلیت های آنهاست، که می توانند در هر موقعیتی با عدۀ زیادی رابطه برقرار کنند. این گفتگو می تواند به هر نحوی باشد. با یک منشی دفتری، یک مکانیک، یا مرور موردی از کار با رئیس تان. همۀ گفتگوهای با هوش اجتماعی مثل هم هستند.
 
ارائه یا سخنرانی
یكی از انواع گفتگو، صحبت كردن در مقابل گروهی از مردم است. با این كه در مدت زمانی كه شما صحبت می كنید معمولاً همه گوش می كنند و كسی اظهارنظر نمی كند، اما شما می توانید از طریق توجه به حركات بدنی، یا واكنش‌های عمومی از قبیل خندیدن یا زمزمه كردن، یا مخالفت یا موافقت با شما، به جو عمومی و احساس مردمی كه به صحبت شما گوش می‌كنند پی ببرید. یادتان باشد كه در چنین شرایطی معمولاً توقع شما از مردم، در مورد به خاطر سپردن مطالب بیان شده برآورده نخواهد شد.پس بهتر است در چنین موقعیت‌هایی از اصل اولین و آخرین كلمات استفاده كنید. یعنی مطالب كلیدی را حتی‌المقدور در اول و یا آخر بیان كنید. صحبت‌های مهم اول و آخر به مراتب بهتر به یاد می‌مانند، تا مطالبی كه در میان صحبت‌ بیان می شوند.ضمناً روی هر مطلبی هم كه تأكید دارید، می‌توانید درباره‌اش داستان‌های كوتاه تخیلی، یا حتی اغراق آمیز بیان كنید.

مسلماً اگر روی سخنرانی‌تان از قبل كار و برنامه‌ریزی كرده باشید و فكرتان را هم نقاشی كرده باشید، بی شك در زمان مقرر، با اعصاب راحت و آرام، یك سخنرانی عالی ایراد خواهید كرد.
 
شبكه ارتباطی
ایجاد شبكه ارتباطی با دیگران، در واقع بخشی از معارفه خود است و كسانی با هوش اجتماعی این كار را خود به خود انجام می دهند. منظور از ایجاد شبكه ارتباطی این است كه ارتباط تان را با كسانی كه پیش‌تر آشنا شده‌اید، به نوعی حفظ كنید.فكر كنید كه روزی به دردتان بخورند و نشان دهید كه برای دوستی آنها ارزش قائلید.این ارتباط به اندازه آشنایی با یك فرد تازه در محیط كار، مهمانی یا سمینارها ارزشمند است.
 
خوشامدگویِ خوبی باشید
راه‌های زیادی برای سلام و احوالپرسی با مردم وجود دارد.دوست، رئیس، همکار، کسانی که در طول روز می‌بینیم و بالاخره کسانی را که برای اولین بار ملاقات می‌کنیم.فرمول زیر در همه موقعیت‌ها جواب می‌دهد:
-
با روحیه مثبت و نیک‌اندیشی به مردم نزدیک شوید.
-
لبخند بر لب داشته باشید.
-
با آنها دست بدهید یا با گرمی آنها را بغل کنید.
-
برای باز کردن سر حرف، از مطالبی که مد نظر آنهاست، شروع کنید.
 
واقعاً به مردم توجه كنید
اگر شما به مردم توجه واقعی نشان دهید، آنها هم به شما توجه واقعی نشان خواهند داد.كلمه‌ای كه باید به آن توجه شود «واقعی » است.زیرا وقتی چیزی واقعاً برای شما جالب است، تمام حركات بدن شما هم این ارزش را منعكس می‌كند، اما اگر قضیه برای‌تان جالب نباشد و سعی كنید فقط نمایش بدهید، آن وقت حركات بدن شما با كلمات شما همكاری لازم را نمی‌كند و مردم می فهمند.برای این كه شما بتوانید راجع به مسائل مردم واقعاً توجه كنید باید تمرین كنید و در نظر بگیرید كه هر فرد برای خودش خاص است و باید به طور خاص به او توجه كرد.
 
در وقت خداحافظی چیز مثبتی بگویید
در وقت خداحافظی پیام دلپذیری از خود باقی بگذارید، با استفاده از اصل آخرین تأثیر، خداحافظی گرمی كنید.با هیچ كس به تلخی خداحافظی نكنید.شما نمی دانید كه آیا دوباره این شخص را خواهید دید یا نه.
 
چه طور در میان جمع بدرخشیم
بسیاری از مردم، حتی كسانی كه فكر می كنند اجتماعی هستند و اعتماد به نفس كافی دارند، وقتی صحبت از رفتن به مراسم یا مهمانی های بزرگ می شود، خودشان را می‌بازند.احتمالاً جمعیت و افراد غریبه در سالن آنها را می ترساند.لذا گوشه‌ای پیدا می كنند و تمام مدت مهمانی را در آن گوشه می گذرانند.فقط به چهره ها نگاه می كنند، بلكه چهره مهربانی پیدا كنند و كمی با او حرف بزنند.در آخر هم به خودشان می گویند كه دیگر در چنین جمعی شركت نخواهم كرد.
در این بخش راهنمایی‌هایی شده كه شما از مراسم اجتماعی بزرگ بیشتر لذت ببرید.
 
هنر آشنا كردن مردم با یكدیگر
راز یك گردهمایی موفق برنامه‌ریزی است.نقاشی فكر یكی از بهترین ابزار برای این كار است.میزبانی با هوش اجتماعی، مهمانان را به سوی یكدیگر جلب می كند و اگر فقط چند نفر از آنها میزبان را بشناسد و بقیه منزوی باشند، آنها را به سوی دیگران هدایت می‌كند.در هر مراسمی جو موجود بسیار مهم است.مثلاً اگر شما میزبان یك مراسم اجتماعی هستید، باید كاری كنید كه آن مراسم با طبع همه سازگار باشد.مثلاً خوب است كه تزئینات محیط، موسیقی و بالاخره غذا و نوشیدنی ها همه با دقت انتخاب شده باشند.در چنین محیطی، همه مهمانان در آرامش از مهمانی حداكثر لذت و استفاده را خواهد برد.
 
تقلید كردن
یکی از بزرگترین قابلیت های مغز قدرت نسخه برداری است.حوزه عمل این قابلیت استثنایی نا محدود است و یکی از بهترین راههای یاد گیری است. در واقع تقلید کردن یکی از اصول طبیعت است.بچه های حیوانات از همین راه زنده می مانند. نیاز به تقلید کردن در رفتار و رحیه اجتماعی ما مستتر است و بازتاب دارد.
 
برچسب زدن
خصوصیتی كه تقریباً جزو صفات ذاتی ما شده این است كه دیگران را دسته بندی كنیم.مثلاً بگوییم دخترها در ریاضیات ضعیف‌اند، پسرها خشن‌اند.آسیایی‌ها مردم سخت كوشی هستند، پیرها غر می‌زنند، مدیریترانه‌ای ها تنبل‌اند و غیره.برچسب زدن و تعصب، به طور طبیعی میان ما رواج دارد. زیرا ما در كنار كسانی كه چه از نظر شكل ظاهری، و چه از نظر رفتار، یا نوع زندگی مثل خودمان هستند، احساس راحتی بیشتری می‌كنیم و به طور طبیعی از غیرشبیه ها فاصله می گیریم، یا می‌ترسیم.كلیشه‌ای رفتار كردن یكی از قوانین هوش اجتماعی را می‌شكند و آن این است كه با هر فرد به آن صورتی كه هست و استحقاق دارد، برخورد كنیم.
 
اعتماد به نفس، چیزی كه همه باید یاد بگیرند
اعتماد به نفس كلید هوش اجتماعی و موفقیت است. اگر شما خودتان را باور داشته باشید و به نیرو و توانایی‌های خودتان اعتقاد داشته باشید، در هر موقعیت اجتماعی آرام‌تر و به اصطلاح «خودتان» خواهید بود.بذر اعتماد به نفس را در بچه‌ها كاشتن و پرورش آن، یكی از مهم‌ترین كارهایی است كه می‌توانیم برای‌شان انجام دهیم.یك بچه متكی به خود و معتقد به ارزش‌های خود، هرگز نیاز ندارد خودش را به سایر بچه‌ها ثابت كند، یا خودش را به در و دیوار بزند. بچه‌های متكی بخود به اندازه كافی برای خودشان احترام قائلند و انگیزه و اراده كافی برای رسیدن به اهداف‌شان را دارند. در واقع آنها دید زندگی دارند.متأسفانه بچه‌های بدون اعتماد به نفس، غالباً سعی می‌كنند با دروغ و نیرنگ بچه‌های دیگر را خراب كنند و خودشان را بزرگ یا مهم نشان دهند.

بزرگسالان بدون اعتماد بنفس هم تقریباً همین طور رفتار می‌كنند، یعنی سعی می‌كنند با به كرسی نشاندن حرف خودشان بدون هیچ منطقی، یا با ریاست‌طلبی اظهار وجود كنند.در واقع چنین رفتاری نهایتاً شخصیت و اعتبار خود شخص را خدشه‌دار خواهد كرد.به همین دلیل بسیار مهم است كه از همان اوان كودكی هوش اجتماعی و اعتماد به نفس مثبت را به فرزندمان بیاموزیم.

افكار منفی رفتار منفی تولید می كند.افكار مثبت رفتار مثبت تولید می كند و هر چه بیشتر تكرار شوند، در ما انعكاس قوی‌تر ایجاد می‌كند.

هیچ چیز بد یا خوب نیست. طرز فكر ما بد و خوب را به وجود می‌آورد.«شكسپیر»
 
مكالمات خودتان را بررسی كنید
همه مطالبی كه در بخش بررسی مكالمات شخصی گفتیم، در مورد مكالمات درونی با خود هم صدق می‌كند.از خودتان قدرشناسی كنید، فعالیت های خودتان را حمایت كنید و موفقیت های خودتان را جشن بگیرید، حتی اگر كوچك و ناملموس باشند.
 
راه‌های برنده شدن
یك معامله خوب وقتی انجام می‌پذیرد كه هر دو طرف به نقطه نظرهای خود و دیگری احترام بگذارند و با نظر مثبت نگاه كنند.اگر در معامله راه پیشنهادی خود را به عنوان تنها راه حل به طرف مقابل تحمیل كنید، این دیگر تعامل نیست، استبداد است. در معامله، حتی اگر قوی باشید و بتوانید شرایط خود را تحمیل كنید، باید بدانید كه طرف مقابل هم می‌تواند به همان اندازه برای شما جنگ اعصاب ایجاد كند.چنین موقعیتی در هر حال به نفع هیچ كدام از طرفی نیست.

همیشه به جنبه مثبت نگاه كنید
خوبی‌های دوستان، همكاران و شركای خود را ببینید.این كار به بهتر شدن روند معامله كمك می كند بخصوص اگر در بعضی موارد با هم توافق نداشته باشید.در چنین مواقعی به یاد راه هماهنگی بیفتید و معامله را به مسابقه تبدیل نكنید. به طرف مقابل‌تان احترام خاص خودش را بگذارید. یادتان باشد كه همه می‌خواهند كیفیت‌ها و قابلیت‌هایشان دیده شود.به موازات این كار، حتی الامكان از طرح انتقادات و شكایات جلوگیری كنید.
 
حتی الامكان از مجادله بپرهیزد
منظور این نیست كه اگر شما نظرات خوب و مهم تان را نگویید، بلكه منظور این است كه سعی نكنید حرف خودتان را به كرسی بنشانید و نشان ندهید كه فقط نظرات شما صحیح است.راه اكیدو را بروید.
 
منظور طرف مقابل را هم در نظر بگیرید
برای نقطه نظرهای طرف مقابل ارزش قائل شوید.ممكن است این كار برای‌تان مشكل باشد، بخصوص اگر كاملاً با آنها مخالف باشید.البته این كار آن قدرها هم كه فكر می كنید مشكل نیست.یادتان باشد كه شما در حال برقراری یك رابطه هستید، نه تعیین امتیاز بیشتر برای یكی از دو طرف.در چنین شرایطی خود را در مقام خبرنگاری ببینید كه مشغول جمع‌آوری اطلاعات است.اگر به این صورت عمل كنید، كل وضعیت را از دید طرف مقابل خواهد دید.با این روش، نرده‌بان ترقی هوش اجتماعی را سریع‌تر طی خواهید كرد.
 
اشتباهات خودتان را بپذیرید
یكی از كارهای آزاردهنده این است كه شخص اشتباهات خود را قبول نكند و با ادامه یك بحث طولانی در دفاع از خود، وقت باارزش همه را تلف كند. قبول نكردن اشتباهات، نشان دهنده خودخواهی، كمبود اعتماد به نفس و به نوعی نداشتن صداقت با خود و دیگران است.وقتی اشتباهاتی می‌كنید، فوراً آن را بپذیرید.این نشان می‌دهد كه شما نسبت به خود و دیگران صداقت دارید، انعطاف پذیرید، میل به یادگیری دارید و سلطه طلب نیستید.همچنین شخصی قابل اعتماد و دوست و راهنمای خوبی هستید.دوستی بهتر از این وجود ندارد.
 
گفتن كلمه متشكرم
هر وقت می‌خواهید از مردم تشكر كنید، یادتان باشد این كار را در آخر انجام دهید.آنها تشكر شما را به یاد خواهند داشت.بهتر است با آرامش تشكر كنید.آرامش، به تشكر شما ارزش بیشتری می‌دهد.در واقع تأثیرگذاری تشكر شما را افزایش می‌دهد.برای این كه تشكر شما واقعاً معنی دار شود. روز بعد از مراسم یك كارت تشكر هم بفرستید و صبر نكنید تا دفعه دیگری پیش آید و آنها را شخصاً در مراسمی ببینید و بعد از آنها تشكر كنید.یك كارت با نوشته كوچكی مثل: «متشكرم از این كه دیروز با من ملاقات كردید.خیلی خوشحال شدم كه توانستیم راجع فلان مطلب صحبت كنیم، یا از این كه با من مصاحبه كردید متشكرم». چنین نوشته‌های كوچكی باعث می‌شوند كه شما مدت زیادی در یادها بمانید و به شما وجهه محترمانه‌ای می‌دهد.
 
هدیه دادن
دادن هدیه یكی دیگر از راه‌هایی است كه شخص احساس قدرشناسی خود را نشان‌ می‌دهد.بسیاری از مردم هدایای خوراكی مثل كیك را با خود به مهمانی می برند، كه معمولاً این نوع هدیه ها به نوعی در مهمانی حل می شوند و به اصطلاح به یاد نمی مانند.اگر میل دارید هدیه شما به یاد بماند، چیزی مثل یك گیاه یا گلدان گل ببرید.این نوع هدیه‌ها معمولاً باقی می‌مانند.ضمناً جای این دارد كه گفته شود همیشه نباید دلیل یا بهانه‌ای برای هدیه دادن وجود داشته باشد.شما می توانید هدیه بدهید، فقط برای این كه بگویید به یاد دوست‌تان هستید.
 
طرز جشن گرفتن
جشن گرفتن مناسبتی از قبیل تولد، سالروز ازدواج و بعضی از موارد خاص، باید به گونه ای انجام شود كه در خاطره ها بماند. سالروز ازدواج و جشن تولد، به این مناسبت جشن گرفته می شوند كه ما را در مورد چیز مهمی یادآوری كنند و آن این است كه زمانی از اولین‌ها بودیم و همچنین به بقیه اعضای خانواده و دوستان این پیغام را بفرستد كه آنها برای ما مهم هستند.بنابراین با به یادآوردن چنین روزهایی، با پرپایی یك مراسم، بقیه نزدیكان هم شركت خواهند كرد.

برپایی چنین مجالسی مهم است، یعنی موقعیت بسیار خوبی است كه در آن افرادی را كه معمولاً نمی‌بینیم، ببینیم.

فرستادن كارت تبریك یا هدیه‌ای كوچك به خویشاوندانی كه دور از شما زندگی می‌كنند، عمل قشنگی است كه نشان می‌دهد شما به یاد آنها هستید.

مراسم مختلف سایر اقوام
اطلاع داشتن از فرهنگ و مراسم مردم مختلف و ابراز علاقه به آنها مهم است، بخصوص در دنیای كسب و كار از اهمیت خاصی برخوردار است.هر چه كه دنیای تجارت بیشتر بین المللی میشود، اطلاع داشتن از فرهنگ‌های مختلف حساس‌تر می‌شود. جدا از مسئله تجارت، اگر به كشورهای مختلف مسافرت كنید، مثلاً در یك كشور مسلمان برخلاف كشورهای مسیحی، هدیه كردن یك بطر شراب مناسب نیست.یا در انگلستان با دست چپ غذا خوردن به منزله احترام است، ولی در كشورهای مسلمان بی احترام محسوب می‌شود.بنابراین درك مراسم و فرهنگ‌های مختلف، ممكن است همان حالتی را داشته باشد كه فرستادن یك كارت‌پستال در غرب دارد.
 
شریك غم یكدیگر بودن
یكی از كارهایی كه انجامش برای مردم سخت است، این است كه در مواقعی كه فردی خبر ناگوار یا بدی دریافت میكند، به او تسلی دهند.مثلاً با آن كه ما می‌دانیم در چنین مواقعی باید با آن فرد صحبت كنیم، ولی نمی‌دانیم چه بگوییم.یعنی در واقع نگرانیم مبادا آن كلماتی كه می‌گوییم در او واكنش غیرقابل پیش بینی به وجود آورد و لذا هیچ حرفی از دهان مان خارج نمی‌شود.

حالات چهره هر شخص به مراتب مهم‌تر از لباسی است كه به تن دارد. "دیل كارنگی"

خصوصیات هوش اجتماعی
كیفیت‌های ضروری برای هوش اجتماعی چه هستند؟
1. اعتماد به نفس
.2داشتن تجسم و فكر درباره زندگی ، یعنی دانستن مقصد
.3دوست داشتن دیگران
.4
احترام گذاشتن به دیگران
.5
قدرت درك حركات بدنی دیگران و استفاده درست از حركات بدنی
.6
دانستن این كه چه وقت صحبت كنید و چه وقت گوش كنید.

.7داشتن ذهنیت مثبت.
 
هوش اجتماعی یكی از ده هوشی است كه هر یك از ما داریم.هوش را به طور معمول به سه وجه هوش كلامی، هوش عددی و هوش حجمی تقسیم كرده‌اند، كه تست‌های آی كیو هم بر همین اساس به وجود آمده‌اند. جدا از اینها ما دارای هوش خلاق، عاطفی، جسمانی، شخصیتی، جنسی و معنوی هم هستیم.پدیده بسیار جالب راجع به هوش‌های متعددمان این است كه هر كدام می توانند دیگری را تقویت كنند و با یكدیگر كار و تعاون داشته باشند.وقتی شما یكی از هوش‌ها را تقویت می‌كنند، به طور خودكار بقیه را هم تقویت كرده‌اید.
 


مبلغ واقعی 47,767 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 45,379 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1246

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

ارسال ایمیل در صورت خرید قبلی supportpurchase@parsaonline-shop.ir

خرید کتاب و نرم افزار اینترنتی موبایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما