فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

فروشگاه پارسا آنلاین شاپ

همانطور که می دانید PDF یکی از محبوبترین فرمت های ذخیره سازی مستندات ، کتاب ها و مقالات الکترونیکی است و مزیتی که آن را نسبت به بقیه فرمت های مشابه متمایز می کند این است که از حجم کمتری برخوردار است و هنگام انتقال آن به کامپیوتر دیگر و هر دستگاه دیجیتالی ، با مشکل به هم ریختگی و بی نظمی نوشته ها رو به رو نمی شوید. از این رو بر آن شدیم تا فایلهای مهم و اساسی روزمره برای هر قشر از جامعه روشنفکران و دانشجویان و دانش آموزان فایلهایی رو تهیه کنیم که هم بتوانید در هر دستگاه دیجیتالی بخوانید و هم بتوانید پرینت بگیرید از فایلهای که به فرمت PDF هستند موفق و پیروز شاد و سربلند باشید. در پناه حق علی یارتان با نظرات و پیشنهادات خودتان ما را در جهت بهتر کردن اهداف خود یاری کنین به بهترین پیشنهاد جایزه ویژه از سایت تعلق می گیرد. جهت پیشنهاد به قسمت ارتباط با ما یا ربات ما مراجعه کنید. @chatonlineparsaonline_bot مژده به دوستان عزیز سایت پارسا آنلاین شاپ به ازای دو کتاب می توانید 1 کتاب رایگان از سایت دریافت نمایید به ازای هر دو بار خرید ، به ربات تلگرامی ما مراجعه فرمایید. دوستانی که گوشی ایفون دارند می تواند بعد خرید درخواست کنند فایلها به ایمیل شان یا به تلگرامشان فرستاده شود فایلهای صوتی و کتاب های پی دی اف بلامانع می باشد. قابل توجه دوستان اسمارت فون اندرویدی و اسمارت فون ایفون کلیه فایلها بعد خرید با فرمت زیپ می باشند باید با برنامه زیپ استخراج شوند تا قابل استفاده شوند از انجایی که برای اسمارت ایفون به سختی انجام پذیراست این دو اپلیکشین معرفی می گردد. با نصب برنامه zip viewer یا zip archiver در ایفون می توانین فایلهای زیپ رو استخراج کنین

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه محصولاتی از سایت مورد نظر ما مورد پسند شماست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 445
  • بازدید کل : 4045897

کتاب صوتی جلسات درس طب اسلامی - دراسة فی طب الرسول المصطفیﷺ جلد4


کتاب صوتی جلسات درس طب اسلامی - دراسة فی طب الرسول المصطفیﷺ جلد4

ربات درخواست فیلم آهنگ و لوگوی اسم

مباحث طب اسلامی که از کتاب «دراسة فی طب الرسول المصطفیص» جلد 4، و توسط مؤلف این اثر (آیت الله شیخ عباس تبریزیان)، طی جلسات برگزار شده در مدرسه فیضه قم، تدریس شده است.

تولد :

حضرت آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سال 1341 ھ.ش در شهر مذهبی نجف اشرف و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشودند. پدربزرگ ایشان (محمدعلی) متولد تبریز بودند و در دوران طفولیت به عراق هجرت کردند و بعدها از تجار بزرگ نجف شدند. پدر ایشان (فاضل) دبیر زبان انگلیسی، از مبارزین سیاسی بودند و با آیت‌الله صدر همکاری می‌کردند، و به همین خاطر به مدت 20 سال روانه زندان شدند و پس از آن به اجبار از عراق خارج گشتند، در آن زمان آیت‌الله تبریزیان حدود 18 سال داشتند، پدر ایشان همچنین از مشوقان اصلی آیت‌الله تبریزیان برای ورود به حوزه علمیه و تحصیل در علوم دینی بودند.

هجرت و تحصیل :

آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سن چهارسالگی وارد مدرسه شدند، در شانزده‌سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم گشتند و پس از آن وارد حوزه علمیه نجف شدند.

ایشان در طول تحصیل خود در حوزه علمیه نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله العظمی خویی و آیت‌الله العظمی صدر بهره‌مند شدند.

آیت‌الله تبریزیان به علت ارتباطی که با آیت‌الله صدر و فعالیت‌های سیاسی ایشان داشتند چند بار دستگیر و راهی زندان شدند.

پس از آن در سن 18 سالگی به اجبار به ایران هجرت نمودند و در ابتدا مدت کوتاهی در قم ساکن شدند، سپس به دعوت عموهایشان که در مشهد مقدس ساکن بودند در سال 1359 ھ.ش به مشهد مقدس نقل مکان نموند و در آنجا به ادامه تحصیل پرداختند؛ ایشان در این دوره افتخار شاگردی مرحوم آیت‌الله‌العظمی میرزا علی فلسفی نصیب‌شان گشت.

تخصص اصلی ایشان فقه و اصول است و به صورت متفرقه به مطالعات طبی نیز می‌پرداختند، ایشان همچنین در زمینه عرفان، اخلاق، موعظه، تاریخ و سیره پیامبر نیز مطالعه و آثاری دارند.

ایشان در سن چهل‌سالگی تدریس درس خارج را شروع کردند و قبل از آن نیز به تدریس دروس حوزه در سطوح عالی مشغول بودند از جمله وسائل، مکاسب و کفایه.

زندگی شخصی :

ایشان در سن 19 سالگی ازدواج کردند، و در ابتدای زندگی در منزلی بودند که به علت وسعت زیاد، همه مواد غذایی را در داخل منزل تهیه می‌کردند و لذا با طرز تهیه و مصرف تمام مواد موردنیاز زندگی به‌صورت طبیعی، آشنا شدند و به گفته ایشان این سبک زندگی بسیار خوب و همسو با آموزه‌های طب اسلامی بود و با تغییر سبک زندگی و به تعبیری امروزی شدن، ارزش آن نوع زندگی بسیار بیشتر برایشان عیان گشت. ایشان می‌فرمایند : «ما در گذشته تماماً و با دقت آموزه‌های اسلامی را در سبک زندگی عمل می‌کردیم که از پدرانمان به ارث برده بودیم و هر چند منشأ آن را نمی‌دانستیم اما بعدها که با طب اسلامی آشنا شدیم پی بردیم که تمام آن آموزه‌ها منشأ روایی داشته و کلام اهل بیتم بوده است.»

انگیزه ورود ایشان به طب :

ایشان به طور کلی ایده مطالعه در روایات طبی و معرفی طب اسلامی را در سر داشتند، اما زمانیکه همسر ایشان کمی بعد از ازدواج مبتلا به سرطان می‌شود و پزشکان از مداوای وی قطع امید می‌کنند، ایشان با انگیزه قوی‌تر و به طور جدی به مطالعه در طب اسلامی می‌پردازند، و در مدت زمان کوتاهی موفق به درمان کامل می‌گردند و تصمیم می‌گیرند که با تکمیل مطالعات و عرضه آن‌ها، دیگران را نیز بهره‌مند سازند.

ایشان در زمان تحصیلات و مطالعه فقط چهار ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند و به شدت تلاش می‌کردند.

آثار علمی :

آثار علمی ایشان به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود آثاری که ایشان تألیف نموده‌اند مانند کتاب «العد التنازلی فی علائم ظهور المهدیع» و «اسماء الرسول المصطفیص»؛ و نیز آثاری که نتیجه تصحیح و تحقیق ایشان است که البته بسیار است و قریب هشتاد جلد کتاب می‌باشند، از جمله «رسائل المیرزا القمی» و «کشف الغطاء عن مبهمات الشریعه الغراء».

در پایان، توصیه آیت‌الله تبریزیان به طلاب :

امروزه اکثر طلبه‌ها علاقه‌مند به تحصیل در علم فقه و اصول هستند ولی متأسفانه تنها اقلیتی به درجه اجتهاد می‌رسند و الباقی طلاب تحصیلاتشان بی‌استفاده می‌ماند زیرا حتی خودشان هم نمی‌توانند به نظرشان عمل کنند، بنابراین خوب است که به علوم اسلامی دیگر گرایش داشته باشند مانند تاریخ که ما شیعیان در این زمینه کمبود داریم و همچنین اقتصاد، تفسیر، ترجمه و مخصوصاً طب اسلامی که بسیار جای کار دارند.

نکته دیگر اینکه طب اسلامی درمیان دیگر علوم دینی ویژگی مهمی دارد و آن این است که صحت یافته های طب اسلامی بصورت عینی قابل تجربه و مشاهده است و این بهترین سند برای رسیدن به یقین است که تقریباً دیگر علوم اسلامی این ویژگی را ندارند، علاوه براین از آنجا که این علم براحتی و بسیار می‌تواند توسط مردم استفاده شود و مردم خود عملاً شگفتی‌ها و فوائد کلام اهل‌بیتم را در زندگی‌شان مشاهده کنند، عقائدشان به اسلام، علوم اسلامی و علماء بسیار تقویت می‌گردد، و از این نظر، طب اسلامی در نوع خود می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تبلیغ چه برای مسلمانان و چه غیرمسلمانان باشد.


مبلغ واقعی 8,500 تومان    6% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,990 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1913

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

ارسال ایمیل در صورت خرید قبلی supportpurchase@parsaonline-shop.ir

خرید کتاب و نرم افزار اینترنتی موبایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما